Fiberforbindelser på vej til at blive overhalet København 02/10-2017

Nu kan danskerne få fiberfart på kabel-tv nettet

Fra oktober 2017 kan op imod ⅓ af danske husstande glæde sig til at få 1.000 Mbit internet, uden at skulle grave forhaven op.

Hiper som er Danmarks nye bredbåndsfirma, lancerer 1.000 Mbit forbindelser til levering over det eksisterende kabel-tv net, og sætter en ny standard for hvad forbrugerne kan forvente.

“Vi kommer med et produkt som slår fiberen mange steder i landet, og vi tror at det kan udløse et jordskredsvalg inden for bredbånd” siger Stig Myken, som er administrerende direktør i Hiper.

“For to år siden satte vi fiberen fri og tilbød 1.000 Mbit forbindelser til private, i det tidligere DONG net, og det har været en kæmpe succes”. “Nu er turen kommet til forbrugere i resten af landet” siger Stig Myken, og tilføjer, at det ikke er alle der kan få 1.000 Mbit fra første dag, fordi det forudsætter at YouSee's kabel-tv net er opdateret til en ny standard.

“Det er den største nyhed inden for dansk bredbånd siden Hiper startede, og inden for få måneder vil en tredjedel af danskerne kan få 1.000 Mbit til 299,- pr. måned” forklarer Stig Myken. “Og selv om det ikke er alle husstande der kan få 1.000 Mbit fra første dag, så tilbyder vi at starte med 300 Mbit og så opgraderer vi forbindelsen gratis, så snart nettet er teknisk klart”.

Hiper er stiftet og ledes af Nicolai Lamborg, Stig Myken og Simon Skals, som er erfarne personer fra den danske telebranche, og som brænder for at gøre det bedre og sætte nye standarder for hvad kunderne kan forvente, når det gælder hastighed og pris.

Stig Myken
Stifter og CEO