Kan jeg bruge mit eget udstyr?

Ja, det kan du sagtens! Du kan bruge din egen router, forstærker, access point, powerline eller mesh-system.

Vil du bruge et access point, powerline eller forstærker?

Så skal du installere den ved hjælp af manualen, som fulgte med, da du købte den. Vi supporterer desværre ikke opsætning af de tre typer.

Vil du bruge din egen router eller mesh?

Opsætningen afhænger af, om du har fibernet, internet gennem telefonstikket eller gennem dit kabel-tv-stik. Vælg din forbindelse herunder:

Fiber

Du kan enten forbinde dit udstyr direkte til fiberboksen eller gennem vores router.

Vil du sætte dit udstyr direkte til fiberboksen? Følg guiden til VLAN-tagging nedenunder.

Vil du bruge udstyret gennem vores router? Følg guiden til at sætte din router i bridge mode nedenunder.

Kabel-tv-stik & telefonstik

Hvis du vil bruge din egen router, skal du sætte den i forlængelse af routeren, du har fået fra os. Routeren fra os skal nemlig sidde i kabel-tv-stikket eller telefonstikket på din væg, afhængig af hvilken forbindelse du har.

Sæt din egen router til vores router og følg bridge mode guiden nedenunder.

Er du i tvivl om, hvilken forbindelse du har?

Du kan se din forbindelse i Mit Hiper.
Vælg menupunktet Profil. Din forbindelse står under Produkter.

Grafik der viser hvor du kan finde dit produkt i “Profil”.

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg bruger mit eget udstyr?

Der kan være forskellige flaskehalse, der kan påvirke hastigheden på dit wif og flere fejlkilder kan spille en rolle for, om du får den rigtige hastighed. F.eks. er det ikke alle routere, switches, extenders, access points mm. der kan trække 1000 mbit.

Typiske fejlkilder

  • Internetkabler

  • Netværkskort

  • Hastighedsbegrænsning på udstyret

Vi kan ikke yde support på eget udstyr. Hvis du oplever udfordringer på hastigheden ved brug af eget udstyr, så anbefaler vi at du sætter din Hiper router til og tester direkte på det.

Se også