Hvis du ikke har fiber installeret på din adresse i dag, skal en tekniker etablere en fiberforbindelse til din adresse.
Vi sørger for hele installationen og hvis det bliver nødvendigt for teknikeren at grave på adressen, så bliver alt reetableret pænt igen.
Hvis der har været fiber på din adresse før, kan du i nogle tilfælde have en gammel fiberboks i forvejen.
Hvis fiberboksen er for gammel, skal en tekniker hjem til dig og skifte den til en nyere model, før du kan få fiber.
Det koster 699 kr.
Hvordan foregår en fiberinstallation?
Det er forskelligt hvordan fiberen bliver installeret på den enkelte adresse, da det afhænger fiberinfrastrukturen i nærområdet.
Når du bestiller fiber fra Hiper, starter vi med at vurdere, hvordan installationen skal foregå på din adresse.
Teknikeren skal nemlig vide, hvor fiberen er placeret i dit område og hvilke muligheder der er for at føre den ind til din bolig.
Hvad koster det at få etableret fibernet?
Prisen for en standard fiberinstallation er:
-
Tekniker og installation: 699 kr.
-
Oprettelse: 398 kr.
-
Ekstra gravemeter ved etablering af fiber pr. meter: 450 kr.
-
Hvis du har bestilt TDC eller Ewii fibernet og ønsker begge fiberbokse placeret indvendigt på husmuren, som vender ud mod vejen, påføres der et gebyr på 1650 kr.
Hvilken fiber ligger i mit område?
På vores fiberkort kan du se, hvilken fiber infrastruktur der ligger i dit område.
Leverer kun til udvalgte adresser i de markerede områder.
Har du også lyst til at få lynhurtigt fibernet på din adresse?
Tjek din adresse og se, hvad vi kan levere til dig.
Skal jeg være hjemme når teknikeren kommer?
Når du får besøg af en tekniker, skal der være en person til stede på adressen, som kan lukke teknikeren ind.
Personen skal være myndig og fyldt 18 år.
Hvis der ikke er en myndig person til at åbne op for teknikeren, bliver du opkrævet 699 kr.
for et forgæves teknikerbesøg.
Kan jeg ændre min teknikertid?
Du modtager en dato for teknikerbesøget i god tid, så du ved hvornår du skal være hjemme.
Teknikeren ringer til dig 30 minutter, før han ankommer til adressen på selve dagen.
Hvis du ønsker at ændre datoen, kan du få en ny tid ved at ringe til os på på 8877 2000 minimum 2 dage før den oprindelige dato.
På Fibias fiber kan vi ikke ændre din teknikertid for dig – du skal i stedet ringe direkte til den tekniker, du har haft kontakt med.
Hvad er leveringstiden, når man skal have en tekniker ud?
Det tager oftest 4-6 uger, fra du bestiller fiber, til det er klar til brug.
Leveringstiden afhænger nemlig af, hvornår du kan få besøg af en tekniker og en entreprenør, og hvor lang tid det tager at få gravet fiberen ind til din bolig.
Hvis du allerede har etableret fiber på adressen, kan du se din leveringstid lige her.